Ważna informacja dla pracodawców

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy we Włodawie informuje, że z dniem 1 czerwca 2025 roku
wchodzi  w życie Ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudniania (Dz.U.z 2025 r. poz. 620).

Ustawa wprowadza nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

Nowe regulacje wprowadzają obowiązek zgłaszania ofert pracy do bazy ofert pracy prowadzonej przez ministra właściwego do spraw pracy na stronie 
https://oferty.praca.gov.pl/portal/strona-glowna
przez pracodawców o statusie podmiotów publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902).

Na podstawie art. 83 ust.2 pkt 1 tej ustawy oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz.902, to jest:

  1. organy władzy publicznej;
  2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
  3. osoby reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
  4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
  5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominująca w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Obowiązek zgłaszania ofert pracy będzie mógł być realizowany zwykorzystaniem formularza elektronicznego udostępnianego przez ministra właściwego do spraw pracy na stronie https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne. 

Wsparcie dla pracodawców w powyższym zakresie dostępne jest w 340 powiatowych urzędach pracy (dane kontaktowe do wszystkich urzędów pracy https://psz.praca.gov.pl/wybor-urzedu) oraz u konsultantów Zielonej Linii pod numerem telefonu 19524.

Na stronie https://www.praca.gov.pl/eurzad/faq dostępne są również najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące zakładania konta organizacji (pracodawcy) oraz zgłaszania ofert pracy.

Efektem przedmiotowej zmiany ma być ułatwienie osobom bezrobotnym i poszukującym pracy  w znalezieniu pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.

W związku z powyższym ww. podmioty będą zobowiązane do stosowania nowych regulacji po wejściu w życie ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia.

Informacje o publikacji dokumentu